Rörelseträning

Rörelseträning - gå och spring rätt

Alla rör vi oss varje dag, därför är rörelseträning något som kan gynna både den som tränar och den som "bara" utför vardagsrörelse. Jag är utbildad rörelsetränare i både Walkfeeling och Runfeeling och rörelsetränar med såväl otränade, motionärer och mer dedikerade löpare.

Så går rörelseträning till

Vid ditt första besök pratar vi kort igenom din bakgrund och eventuella besvär. Därefter görs en rörelseanalys för att identifiera ditt nuvarande rörelsemönster och hur det påverkar din kropp. Därefter går/springer vi tillsammans och upptäcker små saker du kan må bra av att justera för att ditt rörelsemönster ska bli mer skonsamt och effektivt. Normalt får du också några enkla övningar att göra hemma för att ge snabbare effekt av ditt "nya" rörelsemönster.

Rörelseträning är en långsiktig investering i din kropp

Att ändra vanor tar tid, detsamma gäller när du vill förändra ett rörelsemönster som du troligt haft i många år. Därför är det klokt att du rörelsetränar regelbundet över en lite längre period, så att kroppen får en ärlig chans att befästa ett nytt och bättre rörelsemönster.

Kostnadsfri hållnings- och rörelseanalys

Vill du veta mer är du välkommen att boka en hållnings- och rörelseanalys. Detta första besök tar ca 30 minuter och är helt kostnadsfritt. Om du därefter är intresserad diskuterar vi vilket upplägg som skulle passa dig och dina mål.

Använd ditt friskvårdsbidrag

Du som får friskvårdsbidrag från din arbetsgivare kan använda det till Postural träning eller rörelseträning. SPIREDO är anslutet till Actiway samt Epassi/Min Friskvård.